Ralf | Service Adviseur

Ralf, de serviceadviseur, heeft zijn handen vol: hij is bijna klaar met een technische controle en zijn volgende afspraak is over een paar minuten. Hij moet werk inplannen bij een beschikbare monteur en zich voorbereiden op de volgende klant. Hij is altijd gericht op het leveren van uitstekend werk en wil ervoor zorgen dat alle klanten tevreden de deur uitgaan en er zeker van zijn dat hun auto in uitmuntende staat verkeert.

Belangrijkste uitdagingen

  • Ralf heeft als serviceadviseur slechts twee doelen: een uitstekende uitvoering en productiviteit. 
  • Iedere taak die ervoor zorgt dat hij de werkvloer moet verlaten of zich niet op het uitvoeren van zijn werk kan concentreren heeft een negatieve invloed op zijn eigen prestaties en daardoor ook op het volledige team. 
  • Deze taken zijn onder andere het invoeren van gegevens in systemen, het promoten van servicepakketten bij klanten, het zoeken van de volgende openstaande taak, het inklokken, enz.

Hoe kunnen de oplossingen van incadea Ralf helpen bij zijn dagelijkse werkzaamheden?

De oplossingen kunnen Ralf helpen door hem daadwerkelijk te ondersteunen bij de uitvoering en hem alle administratie en extra verantwoordelijkheden die op zijn pad komen uit handen te nemen. Het DMS bijvoorbeeld kan Ralf voorzien van een servicechecklist en een snelle interface om problemen te registreren ter ondersteuning van zijn rechtstreekse contact met de klant tijdens de ontvangst of om hem te helpen prioriteit te stellen bij de openstaande taken en klanten de best mogelijke ervaring te bieden. Met behulp van zijn tablet en de mobiele apps van incadea heeft Ralf de mogelijkheid om de uitvoering van de visuele en technische controles snel vast te leggen.

Terwijl hij met de klant bij de auto staat, verschijnen op het scherm van zijn tablet initiatieven voor upsellen of verkopen van aanvullende diensten, zodat hij consistent en snel zijn bijdrage kan leveren aan het creƫren van kansen. Het in- en uitklokken gaat door middel van het scannen van een streepjescode, terwijl Ralf met een druk op een knop op zijn tablet de klant kan afmelden en de factuur kan bekijken. Wat het rapporteren aan het management betreft hoeft hij niets extra's te doen. Hij hoeft alleen maar het systeem te gebruiken om de werkzaamheden uit te voeren en het systeem werkt de voorgedefinieerde rapporten en dashboards bij voor het management.
Oplossingen en functionaliteiten die Ralf ondersteunen
incadea.myengine
  • Rollencentrum serviceadviseur
  • Rollencentrum servicemanager
  • Planning serviceafspraken
  • Ontvangst service
  • Uitvoering service

incadea.myservice app
  • Ontvangst service 
  • Klantinformatie
  • Visuele controle
  • Technische controle
  • Snelle selectie: verkopen aanvullende diensten
incadea.bi
  • Dashboards servicemanager
Belangrijkste voordelen voor de serviceafdeling en het totale dealerbedrijf
  • Controle verkrijgen door alle stappen te verbinden en een geschiedenis op te bouwen
  • Hogere marges behalen door een verhoogde productiviteit en een geoptimaliseerde inzet
  • Groei bevorderen via een eersteklas ervaring voor klanten